Ana Sayfa / Sıkça Sorulan Sorular

Sıkça Sorulan Sorular


SOSYAL YARDIM

SORU 1/ Sosyal Yardıma ihtiyacı olan vatandaşlarımız başvurularını nasıl yapmalıdır?

Ailelerin müdürlüğümüze bizzat gelmeleri, 444 69 89 no lu danışma hattımız üzerinden ya da e-mail, muhtarlıklar ve çeşitli Sivil Toplum Kuruluşları (STK) vesilesi ile ulaşmaları sonucu başvuruları işleme alınmaktadır.

SORU 2/ Başvuru yapıldıktan sonra süreç nasıl işler?

Vatandaşlarımızın müracaat işlemleri tamamlandıktan sonra mahallelere göre tasnif edilip saha çalışması yapan ekiplerimize teslim edilerek şahsın ekonomik ve sosyal durumunun tespiti yapılır.

SORU 3/ Sigortalı olmak emekli maaşının olması veya evinin olması sosyal yardım almaya engel midir?

Engel değildir, Sosyal inceleme ekibimiz tarafından yapılan inceleme raporuna göre yardım almaya hak kazanıp kazanmadığı belirlenir.

SORU 4/ Akülü veya tekerlekli sandalye müracaatı nasıl yapılmalı?

Ekonomik zorluklar yüzünden tekerlekli sandalye alamayan vatandaşlarımıza akülü ve tekerlekli sandalye yardımı yapılmaktadır. Talebi olan vatandaşımızdan ‘Tekerlekli sandalye ya da akülü tekerlekli sandalye kullanması uygundur’ ibareli Sağlık Raporu istenmektedir. Uygun raporu olan ve belediyemize müracaat eden tüm ihtiyaç sahiplerine bu yardım yapılmaktadır.

SORU 5/ Hasta bezi için müracaat nasıl yapılmalı?

Başvuru yapan engelli, yatalak hasta ve ihtiyaç sahibi olup bez talebinde bulunan ailelere tarafımıza rapor ibraz etmeleri neticesinde hasta ve çocuk bezi yardımı yapılmaktadır. Bu yardımlar 2 aylık 120 âdete tekabül edecek şekilde her 2 ayda bir düzenli olarak verilmektedir.

SORU 6/ Kırtasiye ve okul çantası desteği veriliyor mu?

Belediyemiz her fırsatta eğitime destek olmakta, eğitim konusunda öğrencilerin daha donanımlı ve iyi şartlarda yetişmeleri için gayret göstermektedir. Okulların açılmasıyla birlikte bazı dar gelirli ailelerin çocukların okul masraflarını karşılamakta güçlük çekmesi sebebiyle ilköğretim öğrencilerine yönelik, çanta ve kırtasiye malzemeleri yardımı yapılmaktadır.

SORU 7/ Aş evinin işleyişi nasıldır?

Evinde yemek pişirecek kimsesi olmayan ya da engelli, yatalak ve çok yaşlı ailelere yönelik sıcak yemek hizmeti veren bir birimdir. yemekler tespit edilen ailelerin kapısına kadar özel araçlarla götürülmektedir. Yılın 365 günü kesintisiz ihtiyaç sahiplerine sunduğumuz hizmetimizdir.

SORU 8/ Taziye yemeği işleyişi nasıldır?

İlçemiz sınırları içerisinde yakınlarını kaybeden ailelerimizin üzüntülerini paylaşmak ve acılı günlerinde yanlarında olabilmek amacıyla Aş evimizde taziye yemekleri hazırlanmaktadır. Her cenaze için tavuklu pilav ve ayran ikramı hazırlanarak Taziye Ekibimizce cenaze yakınlarına takdim edilmektedir. Vatandaşlarımız 444 69 89 no’lu telefondan dahili (3208) Müdürlüğümüzü arayarak iletişime geçebilirler.

KENT BİLGİ SİSTEMİ

SORU 1/ Adres Kodumu nasıl öğrenirim?

http://adreskodu.dask.gov.tr/ internet sitesinden öğrenebilirsiniz.